اخبار

برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل در شهرستان صحنه

برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل در شهرستان صحنه
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، دوره آموزشی پدافند غیرعامل با همکاری واحدهای مبارزه با بلایا، حراست و آموزش شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، به منظور بالا بردن سطح علمی و آموزشی کارکنان در موارد اضطراری و آمادگی هرچه بیشتر افراد در مقابل هرگونه تهدیدات دشمن بویژه تهدیدات نرم، در تاریخ ۹۸/۷/۳ در محل سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید.
شرکت کنندگان در این دوره با مباحثی همچون تعاریف و اصطلاحات پدافند عامل و غیرعامل، انواع دفاع غیرعامل و اهمیت آن، نظریه های استراتژیک، اهمیت و لزوم توجه به دفاع غیرعامل، تاریخچه پدافند غیرعامل، مقاوم سازی، استحکام و استراتژی های رایج در این زمینه آشنا شدند. 
در این رابطه دکتر احسان مهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه با اشاره به سیاستهای ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل و فراهم نمودن بستر آموزش و فرهنگ سازی، درخصوص اهمیت پدافند غیرعامل و لزوم آگاه سازی کلیه مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی به عنوان یکی دیگر از اهداف مهم این آموزش ها افزود: افزایش آگاهی و توانمندی افراد در زمینه دفاع غیرعامل، یکی از گام های مهم و زیربنایی در نیل به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل جهت تقویت توان دفاعی، ارتقاء آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن، بلایای طبیعی و حفاظت از سرمایه های کلان ملی کشور می باشد. 
وی در ادامه هدف از برگزاری و اجرای آموزش پدافند غیرعامل را کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات حیاتی، حساس و مهم کشور برشمرد. 
وی در ادامه تصریح کرد: پدافند غیرعامل اقدامی غیرنظامی برای دفاع از کشور، تاسیسات و سازه هاست که خسارت های احتمالی را در حوادث طبیعی و درگیری های نظامی و غیر نظامی به حداقل می رساند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه سیستم بهداشت و درمان در تامین سلامت و امنیت ملی تاکید نموده و تصریح کرد: این مهم باید اولویت ویژه ای را در برنامه ریزی و اجرای برنامه های سازمان به خود اختصاص دهد.

۴
۳
۲
۱

۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۸:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید