اخبار

تأمین داروهای آنفلوانزا در داروخانه‌های کرمانشاه

تأمین داروهای آنفلوانزا در داروخانه‌های کرمانشاه


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهای بیماری آنفلوانزا در داروخانه‌های این استان موجود است.

دکترقباد محمدی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد، درباره ذخیره دارو و واکسن آنفلوانزا، اظهار داشت: آنفلوانزا می تواند انواع مختلفی داشته باشد با این حال نوع شایع آن H۱N۱ است که یک سری داروهای اختصاصی ضد ویروس نظیر تامیفلو برای مقابله با آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه این داروها به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تحویل شده است، افزود: داروی تامیفلو طبق نظر متخصص برای افرادی که در خطر آسیب هستند نظیر مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای تجویز می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تامین داروهای ضد ویروس آنفلوانزا نظیر تامیفلو کمبودی در سطح داروخانه های استان نداریم.

این مسئول گفت: همچنین برای تامین داروهای عمومی کاهنده عوارض آنفلوانزا نظیر آنتی هیستامین، برخی کورتن ها، داروهای ضد درد و ضد تب نیز در سطح استان کمبودی وجود ندارد.

وی بیان داشت: واکسن آنفلوانزا نیز با هدف پیشگیری تزریق می شود تا در صورت وارد شدن ویروس مذکور به بدن، سیستم ایمنی در مراحل اولیه این ویروس را شناسایی کند که در حال حاضر نیز در بازار موجود است.

دکترمحمدی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا در ۲ دوره باید تزریق شود
 گفت: این واکسن حدود سه ماه ایمنی نسبی ایجاد می کند و اکنون نیز امکان تزریق وجود دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی از نظر تامین دارو و واکسن آنفلوانزا در بازار وجود ندارد، عنوان کرد: واکسن آنفلوانزا برای مادران باردار و بیماران پر خطر به صورت رایگان توسط معاونت بهداشتی تزریق می شود.
۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید